آیا میدانستید که ؟

آیا میدانستید که

   
 
- اسم تمام قاره‌ها با همان حرفی که آغاز شده است پایان می‌یابد.

- مقاوم‌ترین ماهیچه در بدن، زبان است.

- کلمه «ماشین‌تحریر» (TYPEWRITER) طولانی‌ترین کلمه‌ای است که می‌توان با استفاده از حروف تنها یک ردیف کیبورد ساخت.

 -چشمک زدن زنان، تقریباً دو برابر مردان است.

 - شما نمی‌توانید با حبس نفستان، خودکشی کنید.

- محال است که آرنج‌تان را بلیسید.

- وقتی که عطسه میکنید مردم به شما «عافیت باش» میگویند، چرا که وقتی عطسه می‌کنید قلب شما به اندازه یک میلیونیم ثانیه می‌ایستد.

- خوک‌ها به لحاظ فیزیک بدنی، قادر به دیدن آسمان نیستند.

 - وقتی که به شدت عطسه می‌کنید، ممکن است یک دنده شما بشکند و اگر عطسه خود را حبس کنید، ممکن است یک رگ خونی در سر و یا گردن شما پاره شود و بمیرید.

- جلیقه ضد گلوله، ضد آتش، برف‌پاک‌کن‌های شیشه جلوی اتومبیل و چاپگرهای لیزری توسط زنان اختراع شدند.

 - تنها غذایی که فاسد نمی‌شود، عسل است.

- کروکودیل نمی‌تواند زبانش را به بیرون دراز کند.

 - حلزون می‌تواند سه سال بخوابد.

- در سال 1987 خطوط هوایی «امریکن ایرلاینز» توانست با حذف یک دانه زیتون از هر سالاد سرو شده در پروازهای درجه یک خود، چهل هزار دلار صرفه‌جویی کند.

- فیل‌ها تنها جانورانی هستند که قادر به پریدن نیستند.

- مورچه همیشه بر روی سمت راست بدن خود، سقوط می‌کند.

- قلب انسان فشاری کافی ایجاد میکند تا به فاصله 30 فوتی (تقریباً 8 متر) خون را به خارج از بدن پمپاژ کند.

- موشهای صحرایی چنان سریع تکثیر پیدا می‌کنند، که در عرض هجده ماه دو موش صحرایی قادرند یک میلیون فرزند داشته باشند.

- صندلی الکتریکی توسط یک دندانپزشک اختراع شد.

- استفاده از هدفون در هر ساعت، باکتری‌های موجود در گوش شما را تا هفتصد برابر افزایش می‌دهد.

- نظیر اثرانگشت، اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است.

- در یک سانتی متر پوست شما دوازده متر عصب و چهار متر رگ و مویرگ وجود دارد.

- در تمام وجود شما بیش از یک مشت گچ «کلسیم» وجود دارد.

- حس بویاییه مورچه با حس بویاییه سگ برابری میکند.

-  که هورمون PYY مسئول چاقی است. در تحقیقات مشخص شده است که میزان این هورمون در افراد چاق یک سوم افراد معمولی است و چنانچه این هورمون به افراد چاق تزریق شود اشتهای آنان کاهش می یابد .

- شن خیس از شن خشک سبکتر است.

- در هر میلیمتر مکعب خون شما پنج ملیون رعیت به نام گلبول قرمز وجود دارد.

- اعصابی که در بدن شما وجود دارد به اندازه فاصله زمین تا ماه است.

- جنگ جهانی دوم خونین ترین جنگ بوده که در آن حدودا" پنجاه و شش میلیون نفر جان باختند.

- مساحت سطح کره زمین ۵۱۵ میلیون کیلومتر مربع است .با مقایسه با مساحت وسعت ایران میتوان نتیجه گرفت که ایران ۳۲/۰ ٪ از سطح زمین را تشکیل میدهد.

- چای سبز دارای خواص فراوانی است .به علت داشتن فلوئور مینای دندان را تقویت کرده و از پوسیدگی ان جلوگیری می کند .زیاده روی در خوردن ان رنگ دندانها را زرد می کند اما دندانهای زرد شده دیرتر خراب می شوند .همچنین بوی بد دهان را از بین می برد مخصوصا خشک شده ان بوی شراب ، پیاز و سیر را رفع می کند . دمکرده ان نشئه اور و سردرد را تسکین می دهد .چای در کنار فایده های فراوانش خاصیت ضد سرطانی نیز دارد .

- فک انسان می تواند هنگام جویدن 200 پوند فشار وارد کند. در حالی که فک یک سوسمار می تواند 2000 پوند فشار وارد کند!

جوان آلمانی به خلق ویروس کامپیوتری ساسر اقرار کرد

جوان آلمانی به خلق ویروس کامپیوتری ساسر اقرار کرد
 
یک جوان آلمانی در جریان نخستین جلسه محاکمه اش در شمال آلمان به خلق ویروس کامپیوتری 'ساسر' اقرار کرده است.
اسون یاشان به خرابکاری کامپیوتری، اخلال در خدمات عمومی و دستکاری غیرقانونی داده ها متهم شده است.
وی در دادگاهی در شهر وردن در شمال آلمان پشت درهای بسته به عنوان شخصی که به سن قانونی نرسیده است محاکمه می شود چرا که هنگام نوشتن این ویروس تنها 17 سال داشت. او اکنون 19 ساله است.
ساسر (Sasser) که ویروس ویندوز است در ماه مه سال 2004 پس از شیوع گسترده در اینترنت در بسیاری از شرکت ها اختلالاتی به بار آورد و کامپیوترها را موقتا از کار انداخت.
همزمان با آغاز نخستین جلسه محاکمه، یک سخنگوی دادگاه گفت که آقای یاشان "با ذکر جزئیات کامل به تخلفات ادعا شده اقرار کرده است."
انتظار می رود محاکمه برای سه روز ادامه پیدا کند و حکم دادگاه احتمالا روز پنجشنبه اعلام خواهد شد.
از آنجا که وی به عنوان یک فرد نابالغ تحت محاکمه قرار دارد بعید است با حداکثر مجازات که پنج سال زندان است روبرو شود.
وی اکنون برای یک شرکت تولید نرم افزارهای امنیتی به نام "سکیورپوینت" در آلمان کار می کند.
اخلال سراسری
جایزه ای 250 هزار دلاری که شرکت مایکروسافت تعیین کرده بود باعث کسب اطلاعاتی شد که پلیس آلمان را در ماه مه 2004 به اسون یاشان هدایت کرد.
مقام های آلمانی یک مجری برنامه های تلویزیونی و سه عضو شورای شهر را برای تشریح اختلالات ایجاد شده در اثر آن ویروس به عنوان شاهد فراخوانده اند.
ویروس ساسر در ماه مه 2004 از جمله برای مدتی فعالیت اداره پست تایوان، یک بانک در فنلاند، خدمات قطارهای مسافربری در استرالیا و مقر کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل را مختل کرد.
این ویروس برخلاف اکثر ویروس های رایانه ای که از طریق ای میل و پیوست های آن منتشر می شوند، مستقیما از طریق سایت های اینترنتی منتقل می شد.
بنا به گزارش ها اسون یاشان پس از بازداشت در ماه مه 2004 اذعان کرده بود که او آفریننده ساسر و همچنین نمونه ای از ویروس همه گیر "نت اسکای" است.
شرکت برنامه های ضدویروسی "سوفوس" تخمین زده است که 70 درصد کلیه موارد آلودگی رایانه ها در نیمه نخست سال 2004 را می توان به ویروس هایی که آقای یاشان تولید کرده نسبت داد.

حبر داغ درباره یاهوووو


به گزارش خبر گذاریهای اینترنتی، شرکت یاهو User Rooms را در سراسر دنیا تا اطلاع ثانوی غیر فعال کردند. طبق این گذارشات آمده که شرکت یاهو با توجه به اینکه دادگاههای ایالاتی از آمریکا 10 میلیون دلار خسارت از این شرکت بابت سوء استفاده هایی که از اتاقهای بدون مدیریت سیستم چت شان توسط شرکت های ثانویه انجام می شد خواستار شده اند، اطلاعیه ای را صادر کرده اند.

طبق گفته مسئولان یاهو این اتاقها در حال بازسازی می باشند و تا آن زمان در دسترس دیگران نمی باشند. بسیاری از سایتهای اینترنتی و گروههای محافظ با توجه به اینکه افرادی با استفاده از این اتاقهای جوانها و کودکان را به انجام کارهای غیر اخلاقی واداشته اند و حتی سایتهایی هم برای افشاگری نمونه ای از آنها را در دسترس عموم قرار داده اند، تقاضای مدیریت بر روی این اتاقها داشته اند که تابحال توسط شرکت یاهو اقدامی انجام نشده است.

بسیاری از شرکت ها در حال حاضر تبلیغات خود را به خاطر افشاگریهای اخیر به تاخیر و یا باالکل از دادن تبلیغات انصراف دادند که این امر یاهو را مجبور به تغییر سیاست نمود.

سایتهایی نیز منحصرا پیرامون سوء استفاده هایی که شرکتها و کاربران خاطی از سیستم چت یاهو می کنند درست شده اند که مشهورترین آنها perverted-justice.com می باشد که توصیه کی کنم حتما یک سری به آن بزنید. آنچه که در این سایت در اولین نگاه جلب توجه می کند، مواردی است که توسط این سایت به مراجع قضایی برای فریب کودکان معرفی و از آن طریق محاکمه شده اند می باشد. این قضیه تا حدی پیشرفت کرده که اخیران ایالتهای متعددی در آمریکا شرکت یاهو! را به دادگاه خوانده اند.

در مقاله ای دیگر همچنین به مواردی از سوء استفاده ها توسط روباتها ی خودکار که برای تبلیغات و پخش ویروس و پیامهای بازرگانی سایتهای غیر اخلاقی برنامه نویسی شده اند دیده می شود. این امر تا حدی نقش ساز بوده که شرکتهای بزرگی از این روباتها بجای تبلیغات خود یاهو استفاده می کردند که موجب صلب اطمینان مشتریان تبلیغاتی این شرکت شده است.

در کشور ما هم با وارد شده به User Rooms یاهو! ، شلوغترین اتاقهایی که مشاهده می شوند اتاقهایی با نامهای بسیار زشت و زننده می باشند که واقعا جای تاسف دارد. در اولین برخورد با مشکل باز نشدن صفحات، اولی فکری که به ذهن خیلی ها خطور کرد، فیلتر شدن این اتاقها توسط مخابرات و یا سایر شرکتها بوده است که به کرات نیز پیامهایی پیرامون آن و روشهای گذر از آن برای من فرستاده شد. بعد از تحقیقات بسیار، متوجه شدیم که این مشکل از طرف سرورهای شرکت یاهو می باشد و هیچ ربطی به شرکت مخابرات ندارد.

با استفاده از اتاقهای چت IRC کاربران از این نوع مشکلات به هیچ وجه ندارند چراکه تمام اتاقها مدیریت شده اند و حتی جلوی استفاده از کلمات رکیک نیز توسط کاربران گرفته شده است. باز هم روشهای سنتی چت که هم امنیت بالاتری دارند و هم مدیریت پیشرفته تر.

در زیر تصویری با پیام شرکت یاهو پیرامون بسته شدن این اتاقها را برای دیدن شما دوستان گذاشته ام.

همچنین یک مورد که من در سوال و جوابهایم گرفتم این است که اتاق های User Rooms غیر فعال به معنی این که وجود نداشته باشند نشده اند بلکه تنها لیست آنها از روی سرورها برداشته شده است. از آنجا که من با یاهو زیاد کار نکردم دقیقا نمی توانم بگویم که چطوری می توانید اتاقها را بیابید فقط نکته ای که بعضی از کاربران یاد آور شده اند استفاده از دستور /join room است که به شما اجازه ورود به آن اتاق (room) را می دهد. امیدوارم کمکی کرده باشد این دستور.